29 november 2010

121 dagar kvar i huset.

"Hejsan hoppsan, fallerallera!"

Elin sitter och lyssnar på jullåtar/ sjunger. haha Ingen idé att säga åt henne, för hon slutar ändå inte! ;) Har städat i ordning på rummet lite grand och ska strax bege mig ut i kylan och rida ett par hästar och mocka. Är faktiskt helt okej med snö, så längde det inte kommer mer än vad det är nu. Lagom är bäst!

Vid kl 15.00 bär det av på hockey och kolla på j20 och fota lite. Längesen jag tog kort nu. Eller iafall på sport!
Bjuder på ett par vinterbilder från igår när hunden och jag var ute och busade i snön.




kommer att sakna Elsemåla!

en halvmeter snö?

Ja det kan man lugnt påstå att vi har. Eller iallafall nästan! Har snöat konstant i ett par dagar, men det är ändå lite mysigt, för nu tittar solen in genom fönstret efter en grå tråkig månad. Har sovmorgon idag. Eller ja, engelska lektionen var inställd så börjar inte geografin förrän kl 12.45 :) har varit ute och fixat hela stallet och skottat snö, så nu ska jag gå ut och rida en häst innan jag ska åka mot skolan. Slutar väl typ vid halv 2 eller något förhoppningsvis, sen hem och rida en till häst. Slappedag och jag älskar't!

En dag i snön!







Nytt liv.

Ja, då var allt klart. Känns overkligt och det är mycket att göra. Kommer bli tungt att inte ha hästarna "hemma" längre. Inte kunna gå ut till ett stall som ligger 30 m från huset. Men samtidigt så kommer jag förmodligen få min walk in closet. Det finns både för och nackdelar med att flytta, men vad gör man. Idag är ett datum som jag alltid kommer att minnas.



En månad till julafton!


mysigt väder som väntar ute... usch! Ingen glad syn när man drog upp persiennen. Hästarna har fått mat inne och de får minsann inte gå ut förrän vid middag. Ska ta tag i livet nu och städa min garderob innan jag går ut i blåsten. Älskar att bo i snökaosets Småland!

Då försöker vi igen...

Ny blogg. Kände helt enkelt för en helt ny. Börja om från scratch. Då mitt nya liv kommer att börja imon kort. Kommer hända en hel del och det är massa i skolan men jag ska försöka uppdatera så ofta som möjligt!