kalas!

Sitter ute i Hunnamåla och myser. Sara bloggar, Malin leker med sin mobil, David kollar på hockey och Amalia och Hilma leker. Har ätit världens godaste smörgåtårta och fikat. Samt att de har lärt Hilma vad en puck är för något. Haha söta unge! Snart blir det nog att åka hem. Sova lite och imorgon väntar begravning. Stannar förmodligen förbi i huset på vägen hem och kollar hur det går för pappa. Nej men nu ska jag aktivera Amalia innan vi åker hem!

Fjanton!

Han envisades med att han ville vara med i bloggen, så okejdå! ;)



Orkar inte med att uppdatera mer idag. Har ridit två hästar och flyttat lite grejor idag så är halvt slut. I morgon börjar jag på morgonen och slutar vid halv 2 typ. Sen hem och göra stallet och sen bär det av mot Hunnamåla för att fira Malin!

Busschaufför jäkel!

Var ju helt klart med om världens jävla bussresa hem idag vid halv 4. Var Olle, Felicia och jag som åkte hem och på wasa så sa han att han skulle släppa av oss (Mig och Felicia) nere vid storavägen eftersom att det är så otroligt lerigt på vår lillaväg, men vad gör han? Jo, han kör upp på Felicia och deras gårdsplan och tror att han kan vända en stor jäkla stadsbuss/50-mannabuss där? TJENA MITTBENA?! S

åklart går ju inte det så då ska han backa ur igen, genom deras lilla infart, men kan han backa en buss? -nej nej! Så han är typ 5 cm från stenmuren på båda hållen och mitt uppe i en jävla snövall. Då kommer han på den briljanta idéen att han ska köra mellan stenmuren och en stor trappa som grannarna har upp till deras lägenheter, och jag skojar inte om jag säger att han var 1 cm från att riva ner hela ståltrappan och skrapa hela bussen.. Sen skulle han ut tillbaka mot storavägen, men nej då står det 2 träd där, och han kan inte ratta ordentligt och backa och vända, så han väljer såklart att köra på grusvägen!! :) Ni kan ju gissa hur bra det gick. ;) Inte på bra, utan han kör fast med bussen i leran, ca 20 m från där han svängde ut! KANON! Och inte kom han loss heller, utan han stod och gasade och gasade och gasade och bussen åkte bara längre och längre och längre ner i geggamojjan! Då tog jag mitt pick och pack och gick hem de resterade hundra meterna och stackars Olle satt kvar i bussen. Vid halv 5 satt busschauffören fortfarande kvar gasade och gasade och gasade. PUCKO! Fyfan vad arg jag var! Olle var iafall klok och ringde efter någon som hämtade honom, för gissa vad? Bussen står fortfarande kvar på lillavägen! HAHA. och det roliga var att han hade fastnat redan vid halv 2 en gång, på samma väg, när han körde hem de barnen som går på låg och mellanstadiet, bla min bror. Pratade med vår andra granne nu ikväll som hade fått köra bort och hämta sin dotter och de sa att bärgningsbilen hade varit där och försökt dra bort den, men misslyckats! HAHAHA. Så där står bussen, i leran, på kommunens dåliga väg ;) Hoppas verkligen de gör något åt den där busschauffören nu, och jag kan bara säga att jag är så äckligt glad för att jag inte behöver åka med honom mer!!!!!!!!!!!! :D Sådär, nu har jag skrivit av mig!




Var bara TVUNGEN att ta kort på honom när han stod utanför bussen och kollade på misären. tss!

<3

Två små nyklippta hästapållar i vårvädret. För inte kan man se ut som nallebjörnar när man ska flytta till helgen!



Bildserie

På Opus och hur hans rätta jag är! Sys ganska tydligt i den nedersta bilden.. ;)





Äntligen!

Med 9 dagar till vi ska vara inflyttade så sitter det tapeter i mitt rum! (eller ja, iafall i halva!) Blev riktigt riktigt bra faktiskt :) Ska nog kunna gå att bo här också någon gång i framtiden.


Mongo att mönstret försvann, till vänster i bild, pga blixten. hah. Kommer bättre bilder när det är helt klart!

Scarpati schabrak

Såklart var det ett Scarpati schabrak som jag fick hem igår. Köpt begagnat av Alex och det kommer verkligen passa superbra på P! :) Snabb, seriös och smidig affär och jag kan verkligen rekommendera Alex och hennes blogg :)

http://xelaaa.blogg.se/

http://xelaaa.blogg.se/





Dålig uppdatering...

... men så blir det när man är mitt uppe i flytt. Ingen internet hemma i skogen så dagarna hemma går mest åt plugg och hästarna. Har hunnit med att klippa de små odjuren i helgen så nu ser de inte ut som nallar längre. Är i huset nu och skriver en tyskauppgift, men ska snart åka hem. I morgon har jag sovmorgon, så imon lovar jag att det ska bli uppdatering! Har förresten fått hem mitt paket nu, men visar bild imon. Var riktigt fint :) Men nej, nu åker datorn i backen. Dags att åka hem!


Bjuder på en bild på Antons älskling, MYSAK!

Sakta, men säkert..

.. så kan det nog bli hus av det här också, någon gång om ett antal år! Som jag sa tidigare ikväll, ska vi hålla tidsplanen från tidigare renoveringsarbeten, så kommer det nog dröja sisådär 12 år till innan detta huset är någorlunda färdigt. ;D

Fast det har, faktiskt, hänt ganska mycket nu, med 14 dagar kvar till vi ska vara inflyttade. Haha.



Denna bilden är ett par dagar gammal. Bänken som står där är borta och dörrarna är på plats. Saknas bara dörrfoder och lite lister här. Plus att badrummet ska bli klart då, men det är å andra sidan inte vårt problem!



Kaklet vart uppe på väggarna i toaletten igår....


... och idag var även klinker på plats!


En vägg av totalt, 6 st i allrummet uppe är tapetserad idag. Blev supersnyggt!! Resten ska tapetseras imon. (läs så mycket som de hinner.)


Plus att pappa och mamma rev ut köket igår.. Vadå att vi kommer få leva utan mat i typ hela april?! haha Fast å andra sidan så är det väl slutresultatet som kommer att räknas!

och sen är det lite annat smått, som att mitt golv nu äntligen har kommit! Pappa åker ner och hämtar de två sista paketen imon på morgonen och sen kan vi lägga klart det. Sen återstår det bara att tapetsera och sen ska det vara klart att flytta in i till nästa helg. GALET!

Sa jag vårtecken?

Skojade bara.... Idag är snödropparna nog inte lika glad som igår!

Vårtecken!

Bloggtävling!

Hos Lovisa och Heidi! :) Hade varit ganska uppmuntrande/extra roligt om man hade vunnit, eftersom att den avgörs första dagen som vi, officiellt (tyvärr mot min vilja), bor i det nya huset.



Klicka på bilden för att komma till tävlingen eller klicka på länken här nedanför för att komma till deras blogg!

http://lmochhb.blogg.se

Oh, my God!

Ingenting går emot en fet förkylning/ rivjärn i halsen/ huvudvärk. Mhm, som jag älskar att vara förkyld. Känner mig som världens ynkigaste person!! Kände redan i morse att jag var hängig men knallade iväg till skolan iallafall för att göra ett tappert försök, men vid 10 tiden var det kört. Då mådde lilla emma inte bra. Stod ut till halv 1 och åkte med mamma hem då.

Gick ut direkt och fixade stallet, för jag visste att det bara skulle bli värre och nu i efterhand är jag glad för att jag gick ut, för just nu mår jag inte bra alls... Det finns verkligen inget värre än att vara krasslig! Och roligt att vi har lektioner imorgon också, varav först fys typ. Inte okej alls. Drar säkert på mig feber lagom till imorgon också. (Blääääe!)

Ne nu ska jag sluta klaga och kila iväg och äta lite (läs försöka äta lite). Knivar i halsen!!

MAH!

Sitter och kollar på top model och ska strax kila iväg och duscha. Har gjort tyska läxa, och snart väntas en till. Usch och fy och blääää för skolan just nu. Är fasen hur mycket som helst! :/ Hinner inte knåpa klart med designen, men det kommer inom en snar framtid, lovar! Nu ska jag kila igen. Over and out!

Ossina! <3

De som köpte Ossina ringde innan i förmiddags. Sa att hon var superpigg och att barnen inte hann med henne. haha, Är inte speciellt förvånad! :) Hon brunstade hela tiden så de funderade på att betäcka henne. Känns så himla bra i hjärtat när man hör att hon mår så bra. När vi flyttat färdigt så blir det en runda ner mot Grönadal och hälsa på henne. Saknar henne som tusan!