Lite av varje.

Tiden bara rullar på. Och allt för fort dessutom! Igår så var jag med min kära vän Elina på tävling nere i Eslöv. Agerade "hästskötare"/ "fotograf" och jag hade superroligt med Elina och Caren, även om vi var outstanders och vädret vart halvkasst. (regnigt/ blåsigt) Tack så hemskt mycket för att jag fick följa med och jag hoppas att det blir fler resor! Elina blev 4a i första 120 och i andra fick hon tyvärr ett pet på sista hindret, men vilken dag! Superduktiga är dom! :)



Sov hos Elina och idag tog vi det ganska lugnt på förmiddagen. Åkte hem vid 11 tiden och sen cyklade jag till anton för att spendera lite tid med honom, eftersom att han åkte hem till Göteborg idag. En hel vecka utan honom, hur ska jag klara mig?!

Efter att anton åkt mot tåget så begav jag mig till stallet. Mockade och donade innan jag cyklade hem. Väl hemma slängde jag i mig lite mat innan vi åkte mot Elsemåla. Skulle hämta de sista grejorna och jag kan säga att det var hemskt. Det var ju där jag skulle bo när jag blev äldre, inte de? Var verkligen sista gången jag var där idag och kan inte säga annat än att det var en sjuk konstig känsla... fy fasen.


Elsemåla.. Inte längre mitt/ vårt utan deras.

Begav oss i alla fall ut till Hunnamåla med de sista grejorna och väl där så var jag tvungen att avreagera mig lite.. Tog tag i sopborsten och började städa i stallet. Sopade i varje vrå (där det gick) och krattade upp hö utanför stallet osv osv. Vill verkligen flytta ut mina hästar där, NU! Hunnamåla kommer att vara hem nu när inte Elsemåla kan vara det längre. För huset där jag bor nu, kommer aldrig någonsin att vara hemma. Så mycket kan jag säga.


Stallet i Hunnamåla, plats för 7 hästar.

Nej, nu ska jag sova. I morgon blir det stallet, rida två hästar, mocka, och sen ska Elin och jag börja fixa i trädgården här. Kratta löv och så vidare. Kul påsklov! Tackar gud för att Elina bara är iväg i morgon, för sen ska jag leka med henne under hela lovet! Nehe, nattinatti!

Tre timmars mys i stallet.

Slutade vid halv 10 idag... hmm.. Kollade bara på film på engelskan... givande daaaag! Not. Cyklade hem iafall och skickade in massa skolarbeten och gjorde några färdiga. Skönt att ha det gjort. Planerade om dagen lite och lät P vila, eftersom att han gått hårt i veckan och så är det träning imon. Tog och gick en liten runda med honom iafall. :) Sen kollade jag om Opus fortfarande var "halt" inne i ridhuset och inte ute på gruset, och det var han inte. Så antar att han bara ömmar för att han tappat sko, eller att det är något annat i hoven som gör att han får ont ute. Men nu vet jag det iafall..

Var på byn och handlade lite vid 3 tiden och sen fikade vi hos gammelmormor innan jag åkte till stallet. Fixade hos hästarna, snick snackade med marielle och sofie, och bara mös! Pappa hämtade mig för en timma sen och nu väntar jag på att Anton ska komma hit.

Blir lite tyska plugg inför provet imorgon eftermiddag också.. men det ska jag nog överleva det också! Upp tidigt imorgon bitti för att cykla till stallet, mocka och rida Opus innan skolan börjar. Nehe, nu skäller Elin, bäst att kila!


<3

Bra avslutning på helgen!

Då börjar denna helgen också lida mot sitt slut. Första stalljouren är avklarad och även en uteritt med Elina och Condor har hunnits med idag på förmiddagen. Kanontrevligt och det var hur gött väder som helst. Tummen upp upp!

Nu är jag så trött så jag vet knappt var jag ska ta vägen. Ska dricka en kopp te, duscha och sen ska jag krypa ner i sängen. I morgon har vi bara en lektion på morgonen, gött gött, så slutar vid cirkus halv 11. Härligt med (nästan) en heldag i stallet!


En nöjd Elina efter en långritt i skogen! :D


Fina P! <3

P - 9 april 2011








Mot stallet, igen!

Har haft stalljouren på morgonen, eller har det hela helgen. Men nu ska jag iväg igen och rida P i skogen med Elina och mocka och lunchfodra efter det. Uppdaterar mer senare ikväll.

Tröttis!

Dagen började vid cirkus kvart över 7. Vid lite över 8 cyklade fjanton och jag hemifrån honom och så var jag hemma igen vid kvart över 8. Gjorde lite geografiläxa och åt frukost innan jag cyklade mot stallet. Var duktig och gjorde klart allt hyfsat fort, men upptäckte en fet äcklig död mus när jag sopade stallgången. blöööö så äckligt, Har aldrig sett en sån fetknopp innan!


Vadå rund som en boll? Antingen massa musbäbisar i magen, eller så har den bara ätit väääldigt mycket mat!

Cyklade hem vid halv 12 tiden och duschade samt gjorde mig i ordning inför geografilektion, men vid kvart över 12 ringer Elina och säger att den är inställd... Men cyklade till skolan iafall en stund. Vid halv 3 skjutsade pappa ner mig till stallet och så tog jag ut opus och gick en runda. Tappskoponnyn ömmar så det går icke rida. Ut med Opus i hagen igen och ut i paddocken och rida P. Gick kanon, men idag var han lite trött. Då han fick galoppera mycket igår. Men vilken häst han är! Som jag tycker om honom :) Skrittade ut en runda på slingan med och hämtade upp Opus på vägen tillbaka.


Sjön såg iskall ut..


och P höll på att blåsa bort!!

Har blåst sjukt mycket här i 2 dagar nu. Har trillat två träd nere på anläggningen. Ett i en hage vid lilla paddocken och ett mitt över slingan. Hade inte varit någon ström i Elsemåla idag heller. Är väl ett plus med att bo i byn! Nehe, nu ska jag stänga av datorn och återgå till TV-tittandet innan jag ska sova. (är så sjukt trött!) I morgon ska P motioneras och Opus får nog gå en runda runt slingan. Kanske tvingar med Anton till stallet. Fast det kommer att bli svårt ;)

Det är en fisk!!!

Sitter på en tråkig naturlektion och gör ingenting.. Väntar på att få sluta så jag kan få cykla hem, byta om och cykla vidare mot stallet. Ska motionera två små hästar i det fina vädret :)

Har iafall ritat en fin fisk på denna lektionen.. hahahha, tummen upp upp upp! Eftersom att vi enbart var 4 st på förreveckans lektion så hade vi betygssamtal då. Jo, måste bara säga en sak till. Det finns gott om irritationsmoment i denna världen. (Y)

Worst part is over!

Fortsatt dålig uppdatering, och jag har inget annat att skylla på än att det inte finns någon tid, till något! Opus börjar finna sig till ro i stallet och igår så sov jag för första gången i vårt nya hus, och i en allt för stor säng. 160 cm är inte min grej måste jag säga.... Även om anton låg till höger om mig, och mysak till vänster, så var det ändå inte sån där mysig känsla.... Kallt var det också! Blörk. Står saker överallt och allt är kaos, men det blir väl bättre med tiden, eller? Hann inte säga hejdå till Elsemåla heller, för mina föräldrar glömde mig nere på ridskolan. Känns kanon, fast å andra sidan så hade jag lipat ihäl mig om jag åkt där ifrån en gång till..

Igår så hopptränade jag och P för första gången sen uppehållet innan jul. Tjena mittbena, vadå längesen? Har bara hoppat honom en gång efter nyår och det var när det fortfarande var snö på åkern. Han var hur som helst, superduktig och varken Elle och jag hade nog så höga förhoppningar om att det skulle gå bra, men vilken häst! Som han sköter sig bra :) Inte tappat någonting och lyssnar kanon med pessoabettet. Känns toppen toppen!

Idag så har vi haft lektion från morgon till eftermiddag. Vid 2 var jag hemma och andades lite, samt tog en promenad med Ronja innan vi åkte mot byn och införskaffade en ny cykel åt mig. Eftersom att Elin lever igen och ska cykla imorgon, så kan inte jag låna hennes cykel mer. Men nu är problemet löst! Åkte ner till ridskolan efter att vi ätit och mockade och släppte in hästarna. Borstade lite och myste med de innan mamma kom och så körde jag hem.

Nu ska jag springa in i duschen och sen ska jag sooooooooova. Är trött som en liten jag vet inte vad och behöver verkligen sova. I morgon slutar jag sent..... kul. Är björneträning imon, så blir att rida två stycken monster ute i paddocken. Brr! Ge mig sommar och värme!


Vet att anton inte vill visas tillsammas med kf och att han hatar honom.... Men visst är de söta! :)

och sen vet jag en till som är söt. Han heter Opus!

Hemskt längesen!

Men är man utan internet så är man. Idag är det en vecka sen gammelmorfars begravning. Var jobbigt och sorgset och när de spelade "Drömmen om Elin" på gammelmorfars dragspel så gick det inte mer.. Var en jättefin begravning, och efteråt så åt vi mat i församlingshemmet och lekte med barnen. Skönt att tänka på lite annat!







I lördags förra veckan så flyttades hästarna ifrån Elsemåla. Har väl varit ganska blandade känslor och det har gått både bra och mindre bra. Opus skulle inte vara i boxen de två första dagarna och skulle över betongväggarna och genom boxgallret. Vilket resulterade till benen in mellan gallren och en panikslagen emma. Men nu några dagar senare så är de lugna. P har skött sig kalasbra!! Varit hur duktig som helst, och nu är Opus också duktig.

I förrgår så var jag och Marielle ute på en långritt i skogen i typ 1,5 h och det var hur mysigt som helst :) Och efter det red jag Opus på banan samtidigt som Elina red Condor. Hann med att fjanta lite och Opus skötte sig kanonbra. Även om han och P håller på att gnägga till varandra hela tiden.



Det har även hunnits med lite annat också. I huset så är toaletten snart klar och golvet är på plats i köket. Jag håller på att flytta in i mitt rum och i Elsemåla så finns det bara en säng kvar. Har bild i mobilen på hur det ser ut nu, men kommer bilder när det är helt klart istället.

I lördags på pajjade elins knä också, och när de var på vårdcentralen med det i måndags eftermiddag så gick jag till gammelmormor och när jag väl kom innanför dörren så var Hilma och Vilmer där, och sen kom Amalia och Anna också. Så då lekte jag lite med de små trollungarna innan mamma och Elin kom tillbaka från vc. Efter det fikade vi och sen skjutsade Anna mig till huset och så cyklade jag vidare till stallet.


Två små trollungar!

Annars så har veckan rullat på. Igår var vi i växjö på dag x. Träffade lite folk som det var sjukt längesen man träffade och sen busade Elina och jag lite :) Var trevligt iafall. Väl hemma så var vi 4 st på Naturlektionen? hahah, jag, elina, armin och sofia. Så vi hade betygssamtal och så fick vi sluta tidigare. (y)

Idag är jag ledig, så passar på att njuta lite av ledigheten, i väntan på att pappa ska komma och hämta mig. Hade tänka dra mig ner till stallet för att rida hästarna och mocka snart. Sen ska vi åka och hämta mamma och pappas nya säng och senare ikväll blir det att plugga. På måndag så skrivs huset över på de nya ägarna och från och med helgen så bor vi i nya huset. Känns konstigt. Men jag ser iafall fram emot tisdagens hoppträning med P! Nu ska jag sluta tjata och se till att göra något av dagen.