17 april 2012

Trött och sliten. Helgen (läs sedan i torsdags förra veckan till måndag kväll) har bestått av odräglig allergi blandat med förkylning/feber och huvudvärk. Olidligt. Skolan tar kol på mig också. Vad jag skrivit upp så är det 14 st STORA inlämningar kvar på 7 veckor. Plus ännu mer uppgifter i fritidsverksamhets kursen som jag inte ens vet om. Vill sticka huvudet i marken och inte titta upp förrän studentveckan är över.. Saknar Elsemåla gör jag också. Saknar att ha ett roligt liv och känna glädje. Förlåt för allt negativa men idag säger jag bara FML!

Kan glädja mig åt att P är fin. P är mitt allt. Fina P. <3

12 april 2012

Varit sjukling idag.. Förmiddagen bestod av sömn innan bilen rullade mot stall 1 och Hunnamåla. Mockade boxarna innan jag tog in P. Myspelle är vad han är. Finaste P vad hade jag gjort utan honom. <3 Orkade inte rida idag, så longerade honom en stund. Han var riktigt fin bitvis.

Slängde ut ponnyhästen i hagen för att bege mig hem och göra mackor i farten innan jag körde mot stall 2 och Hillock. Idag stod kastrering på schemat. Stackars lilla Tarras. ;( ledsen, arg och drogad ponny! Hann med att mocka och dona lite med de andra hästarna också. Tycker det är så mysigt hos Jessika, Denny och alla hästarna. Idealet för Emma - ponnyer överallt. ;)

6 april 2012

Ingen rast och ingen ro i Partille. Varit igång hela dagen och huvudvärken kom krypandes redan vid 12... Dagen har spenderats hos Eva på fika, farandes över hela Göteborg, bokstavligt talat, på jakt efter skor. Varit på Allum och nu blir det massa mat med hela tjocka familjen och som pricken över i:et så har det kommit snö som lagt sig. Är slut i huvudet och längtar redan hem efter lugnet i Hunnamåla och framför allt efter fina P.. Tack vet jag de småländska skogarna där det är lugnt, tyst och tomt på folk!! ;)

 

5 april 2012

Idag har jag varit sjukt duktig. Jag har nämligen kört bil från Tingsryd till Partille! Första gången så långt och första gången bland så mycket trafik. haha Fick körkort för prick 8 månader sen, men bor man i Tingsryd så utsätts man inte riktigt för all denna trafik.. ;) Hur som så gick allt bra och jag är otroligt stolt över mig själv. Trodde det skulle vara värre än det var och nu är det bara hemresan kvar innan jag kan pusta ut.

Var iallafall ganska trött så efter maten gick jag och vilade. Behöver jag säga att jag sov som en gris? Har ju blivit en sån morgonmänniska med.. Vaknade vid 6 i morse, körde från Tingsryd vid kvart över 10 och var framme i Partille vid strax efter 3. Trött!

Just nu sitter jag själv hemma i fam. Högbergs hus och kollar på hockey. Saknar P också.. Fina P. <3

Bitchponny!!

Börjar med ridpasset på P. Han var så jäkla fin idag. Satt och trimmade och trimmade och jäklar vad fin han var. Avslappnad, lyssnade, jobbade som bara den och använde sin energi på rätt sätt. Mah!! Vilken känsla det var. Nu vill jag verkligen inte åka iväg för ett par dagar.. Sa åt Nonne att hon fick jobba med honom om hon ville, nu när jag är borta, så nu hoppas jag verkligen att hon gör det om hon orkar. Hade varit nyttigt för P. :)

Och nu till incidenten... Efter ridturen så skulle jag ge hästarna lite mat ute i hagen. Går ut med kärran och bort en bit, tippar av några högar samtidigt P svansar efter mig och kärran. När jag kommer fram till Kyrja så tippar jag av en hög till henne och lyfter upp kärran för att köra vidare. Vad gör inte piss ponnyn på 21 bast då?! Jo hon SPARKAR mig!! :( hon vart väl ute efter P men så var lilla jag i vägen.. Fick en riktig pärla över handen och på vänstra låret, där jag redan har en blodutgjutning sedan tidigare. Behöver jag säga att det gjorde ONT? Skällde tillbaka/ut på tjurkäringen sen gick jag för att mocka.

Är iallafall glad för ridpasset på P, så förtränger smärtan och hoppas på att inte ha världens fetaste blåmärken i morgon. ;)

4 april 2012

Har påsklov och njuter av livet. Har dock kommit fram till att det inte är bra att ha tid över. För då kan man tänka på så himla mycket... Mupp! Vill så mycket..

Nåja, i morgon styr jag och anton bilen mot Göteborg och Partille. Blir att fira påsk där med hans familj och släkt. Är ju inte själv så van vid att fira påsk så tycker det är konstigt. ;D och så är jag så himla hemmakär (kanske inte just i detta hus på Ängsvägen, men typ i Hunnamåla) och så tycker jag inte om att vara ifrån Pottan... :( Hade hellre varit hemma och donat i stallet, men jaja. Ibland får man göra annat!

Ska iväg till Pottan nu. Blir en ridtur på banan, för igår var han en pigg apa, så payback time is a bitch P! ;)


Btw, kolla denna hästen. Söt som få eller?! Synd att den är 154, annars hade den stått i Hunnamåla. ;)