Sjukt kass uppdatering!

Men just för tillfället så har jag noll inspiration då P fortfarande leker med andra hästapållar på bete. Håller på att ta körkort också, och nästa fredag så har jag, FÖRHOPPNINGSVIS, det klart. Ber till Gud ska jag säga...

Ett STORT fett grattis till självaste Lina Hagman som lyckades med den bedriften IDAG! GRATTIS GRATTIS! <3 <3 <3 :D :D

Världens finaste apa för någon vecka sen. Står helt mongo, men han är söt iafall :') <3

Vad gör jag förövrigt då? Inte speciellt mycket om jag ska vara helt ärlig. Sitter och försöker planera mitt framtida liv. Inte så lätt, men jag vet vad jag vill.. Tror jag?

Har ju även hjälpt Fia genom att sätta ihop musiken till hennes kürprogram som hon ska rida under SM! Blev kalasbra och jag önskar henne och Ben ALL lycka till! :)


Snodde en bild, hoppas det är okej, men visst är de fina!

miss it, a lot.


Världens idyll...


saknar att ha hästarna gående i en gigantisk hage direkt utanför yttedörren..
Saknar den svarta saken på bilden också för den delen..


saknar mitt lilla hemtrevliga rum.. och att kunna se mina betande hästar i hagen utanför fönstret..

vad kan man säga mer än att tårarna rinner.. En hel mapp full med bilder som skapar minnen. Saknar det stället mer än vad jag kan beskriva. En bild säger mer än 1000 ord. Kan inte säga något annat än att jag aldrig kommer tvinga mina egna barn flytta ifrån deras dröm och hem.. För jag vet själv hur ont det gör.

Falsterbo, Göteborg och så lite Ullared!

Tisdag-torsdag i förra veckan så åkte jag, Fia och Maja ner mot Falsterbo. Resan gick ganska fort ändå och vi hann med att ha lite roligt ner på vägen också, då Maja spillde ut yoggi över halva sig samt prickade ner bilen bredvid när ägaren till den stod bredvid. ;) haha åkte fort där ifrån. Hann med att handla lite och kolla på unghästarna och ponnyküren innan vi begav oss mot campingen. Sov hos Lina, fyfan som jag saknat dig!!, med henne och hennes galna kompisar! Skrattade så vi låg dubbelvikta, och det var ruggigt kul. Lyckades sova och dagen efter var det att kika lite på ponnyerna igen och så amatörfinalen, handlades lite till och så begav vi oss hemåt igen. Helt grymma dagar och framför allt, TACK tjejer!! Hade grymt roligt!


Handlade detta i Falsterbo:


Hipposchabrak, hippo
Pannband, sadelgjord, pessoa strykkappor & tjocktröja, charlies
T-shirt, tidningenridsport
Krafft grimma, krafft

Väl hemma var det bara till att packa om och sova innan det var dags att åka mot Göteborg med familjen. Dags för lite Liseberg och sova på hotell, hälsa på hos Anton, gå på stan osv.

Stannade till i Kungsbacka för att gå på Freeport och sen råkade vi köra förbi Svensk Ridsport så då stannade vi till där också. Säger bara, shit vilken butik! haha Där hade jag kunnat bo tror jag ;) Hittade ett par stövlar jag blev lite halvt kär i.... Funderar på att höra med de om de finns kvar. Är ju lite halvt ovanligt att jag kan ha stövlar så är väl lika bra att slå till? Nog om saken. Vidare mot Göteborg, checka in på hotellet och åka mot Liseberg. Åkte massa karuseller, åt sockervadd, elin vann på marabou-hjulet, skrattade, skrev, åt B&J strutglass och hade allmänt roligt! Sov som en prinsessa på hotellet och dagen efter bar det av mot stan, i ösregn.. jaja, vi var i Göteborg så kunde vi vänta oss annat? Nja.. inte precis. Dyngsura så åkte vi vidare mot Partille, bytte om och vidare mot Allum. Hem och äta gott, sova och på hemvägen så stannade vi till på Ullared. Fick med mig ett Jacson träns, tyglar, bett, läderputs, pälsglans, sax, fleecetäcke och en tjocktröja i mjuk fleece hem! Helt okej resa måste jag säga.



Täcket och tränset, ska beställa ett pannband till, istället för detta lojja. Sen blir det kalas!