Hunnamålamys!

Hela eftermiddagen och kvällen spenderades ute i Hunnamåla igår. Först mockade jag och fixade i stallet. Kände mig som en förlamad åsna när jag kom till sjätte boxen. ;) (jag tog spruta vid 3 innan jag stack till stallet..) men skam den som ger sig!! Kidsen kom med så vi var nere hos fåren och alla lammen en runda också. Hade kunnat ta med mig några hem.. Varför får jag inte bo på landet för?!?!

Håkan åkte till jobbet igen när alla djuren var inne så Nonne och jag satt och pratade/ åt ett bra tag och så nattade vi alla djur innan jag åkte hem efter 9 snåret. Hade kunnat bo där. Det känns som "hemma". (Även om jag aldrig mer kommer att ha den där riktiga "hemmakänslan", för den stannade kvar i Elsemåla.) Oreda och mys, djur i alla hörn, ingen stress och kärlek. Nonne och Håkan är som mormor och morfar för mig, kanske till och med som "extraföräldrar", även om de vet inte om det själva. Utan de hade jag inte klarat av flytten från landet till byn och allt annat i mitt liv..

Bjuder på en bild på Amalia och världens minsta och sötaste bruna lamm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback