Utredning av ponnyer och dess stammar.

För en herrans massa år sen (när både vi och fam. Martinsson bodde i Elsemåla. Jag var väl en si sådär 6-8 år) hade Nonne och de en ponny vid namn Toy. Det var Saras ponny och jag har inte några direkta minnen av honom mer än att vi kunde släppa honom och Flisan (min gamla b-ponny) lösa i trädgården när vi satt och åt på verandan.

Idag när jag kom ut till Hunnamåla sa Nonne att hon ville ha kort på Pottan och Pralin. Hmm, tänkte jag.. Men då hade Pralins uppfödare Eva hört av sig och ville ha bilder. Hon ville jämföra hur connemaraavkommorna blir och jämföra P med en annan uppfödning. Eller något liknande. Och då, kom allt till kritan, som jag aldrig har fattat efter alla dessa år. Toy och Pralin är syskon och har samma mamma. Och det var Toy och Pottan som hon ville jämföra.

Och en grej till som Nonne hade fått reda på av Eva. Toys nuvarande ägare driver en blogg som jag såklart har kollat in ett par gånger.. Självklart har jag reflekterat över att ponnyn är vit och heter Toy, men allt har då inte gått hela vägen upp om man säger så. ;) Det är såklart Alice Jonassons ponny Binnas Toy som jag pratar om! http://binnastoy.blogg.se Och Toy är alltså Pottan och Pimpims morbror! Fräckt och samtidigt roligt. Nu måste jag verkligen börja följa Alices blogg regelbundet, för nu vet jag ju hur allt ligger till. :) Hoppas att Pottan kommer bli lika vit som Toy i framtiden! haha

Toy, lånad bild från Alice (http://binnastoy.blogg.se)

Kommentarer
Postat av: Alice

Haha världen är allt liten!! Fin blogg och fin påni :D

2012-03-20 @ 00:01:46
URL: http://binnastoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback