Min utrustning - tävlingsschabrak och luvor

Passade på att ta kort på mina tävlingsset och schabrak när jag flyttade ut lite grejor till Hunnamåla, så nu tänkte jag göra ett inlägg och visa de tävling-/tränings schabrak och luvor som jag äger. Några är använda, andra inte. När jag skriver detta så är även 2 nya schabrak på väg hem till mig.. ;) men de får ni se i ett annat inlägg.


RG sammetsschabrak, storlek full
Grå med typ beige passpoal och vitt kantband

Köpt begagnat av Emma, men har aldrig använt det själv.


Anna Scarpati schabrak, storlek cob
Grått med royal/röd/vit passpoal och royal kantband

Köpt begagnat av Alex, och används även till vardags.
Mycket använt när jag hade Opus, men nu ligger det mest då P:s sadel är för stor.


Glen Gordon schabrak, storlek full + GG luva/Eskadron luva
Duvblått med vit/mörkblå passpoal och duvblått kantband

Köpt på Växjö ridsport. Används nu även till vardags.


Kingsland schabrak, storlek full + Eskadron luva
Mörkblått med snurrad passpoal i färgerna mörkblå/vinröd/vit och mörkblått kantband

Köpt på Börjes. Aldrig använt.


John Whitaker schabrak, storlek full + JW luva/ Eskadron luva
Mörkblått med vit sömnad

Köpt på Cheval. Superpassform! Används även detta till vardags.


RG schabrak, storlek full
Gult med blå/gul passpoal och blått kantband

Senaste kärleken. Köpt begagnat, men jag har inte hunnit använda det än.


Hippo schabrak, storlek full + Eskadron luva
Vitt med marinblått kantband + Hippologga

Köpt under Falsterbo förra året, aldrig använt.


Kingsland schabrak, storlek full + JW luva/ Eskaron luva
Vitt med röd/vit passpoal och mörkblått kantband

Köpt på Börjes.
Använt på tävling med Opus en gång, men tyckte passformen var sämst så nu ligger det bara.


John Whitaker sammetsschabrak, storlek full + JW luva
Vinrött med vit/vinröd passpoal och vinrött kantband

Köpt begagnat, men har aldrig använt det själv.


Christina Sports schabrak, storlek full
Mörkbrunt med snurrad passpoal i brun/beige/vit + beige och beiget kantband

Köpt begagnat av Emma, något stort men älskar det ändå. Används till vardags.



Lamicell schabrak, storlek full + Lamicell luva storlek ponny
Brunt med snurrad passpoal i vit/beige och beiget kantband

Köpt på GHS typ, för 6 år (?) sen till Opus. Luvan aldrig använd då den inte passade Opus.
Slitet och urtvättat och används bara hemma, men passformen är densamma som för 6 år sen.



Horsesaver schabrak, storlek full
Mörkbrunt med rosa/brun passpoal och rosa kantband

Fick det av Lina detoch Ronja för ett antal år sen. (Tror det är köpt på Falsterbo.)
Använt fåtal ggr när jag hade Opus, sen har det bara legat.


Easy rider schabrak, storlek full
Mörkbrunt med metallicfärgade passpoaler och mörkbrunt kantband

Fått av en kompis, aldrig använt.


Anna Scarpati schabrak, storlek full + AS luva
Brunt med guld/brun/guld passpoal och brunt kantband

Köpt begagnat och tyvärr har guldfärgen försvunnit från passpoalerna, så de är beiga nu..


RG sammetschabrak, storlek full
Cremevit med beige/ljusbrun passpoal och ljusbrunt kantband

Även detta köpt begagnat av Emma. Har aldrig hunnit använda det.
Kommentarer
Postat av: Caroline

SV om några veckor.

2013-02-11 @ 11:25:30
URL: http://internationalshowjumping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback