Dags att ta tag i livet.

Har kanske inte varit jätteduktig med det här att blogga... Men jag har helt enkelt inte haft tid. Julafton och juldagen spenderades ute i Hunnamåla, trevligt som vanligt, och i mellandagarna var allt bara ganska så stressigt. Ossina åkte, var i huset, var på tomtecupen och umgicks med massa trevligt folk och hann även med att åka bil när jimmut körde. Du kommer att bli en trafikfara! Anordnade fest i bollhallen på nyår och det gick bättre än vad jag trodde, men slutade inte så bra. Annars har hela lovet spenderats i huset och så har jag har satt igång hästarna efter deras vila.

I huset känns det mest som att allt står stilla. Bara 79 dagar kvar till vi ska vara inflyttade och än så länge så är bara kontoret och en stor walk in closet helt klart, och tvättstugan är nästan klar. Tvättstugan blir riktigt fin! Monterade skåpen med mamma i fredags kväll och idag är luckorna, korgarna, bänkskivan och diskhon på plats. Men som sagt så är det lite kvar att göra... Mitt, Elin, Elias och mammas och pappas rum är halvklara. Spacklade och slipade och väntar på att tapeterna ska upp. Men som sagt, det är myyyycket kvar. Kök, två hallar, ett allrum uppe, ett allrum nere, 2 toaletter, 2 korridorer och säkerligen något mer kvar! Jippi...

Det har töat här i 2 dagar, samt regnat så det har försvunnit hur mycket som helst. Tackar jag för det men gårdsplanen har blivit rena rama isgatan.. Inte okej alls!

I morgon börjar skolan igen. Eller ja, skola och skola. Har en lektion som börjar 13.25 och då har vi idrott. Sen slutar jag. haha, pinsamt fan. Ska iafall fixa stallet och rida hästarna på förmiddagen så att allt är klart. Efter skolan blir det buss hem och sen in till huset, igen. Great Great Great!

Ska ta mig tid till att göra en ny header och fixa om lite här under en snar framtid också. Plus att jag ska ladda upp med en massa inlägg. Fast nu ska jag gå och lägga mig så att jag orkar upp imon. Längtar inte speciellt mycket måste jag säga. Men är bara till att bita ihop. Är väl 6 v till sportlovet eller något.. Natti!

Här kommer en liten bildbomb från mitt näst sista jullov någonsin!


Lovet började i huset, och innan jul var det ganska så mycket snö i trädgården.


Mysak var något utsliten en dag, så han somnade över min dator.


Opus är glad innan ett pass i snön


Var på ikea i fredags och handlade saker till huset. Här är 2/3 av allt.



Anton har varit iväg och spelat hockey hela helgen, och då passar både hund och katt på att sova i min säng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback